Pārdomas par valodām #1: Kā es apguvu angļu un krievu valodas


Ja tā labi padomā, tad es pat īsti nezinu kā. 😀 Kā jau lielākajai daļai latviešu, šīs valodas man pasniedza skolā. Neko specifisku es gluži pateikt nevaru, bet šīs ir dažas pārdomas.

Pirmais jau jāsaka ka es nekad nebiju īpaši ieinteresēts tajā ko man māca. Pirmos pāris gadus es nesapratu, ko man māca ( ne gluži nesapratu, bet viss bija jauns) un vēlāk mani vienkārši neinteresēja. Zināmā mērā ņemot to vērā, var teikt, ka manas atzīmes bija skolotājas spējas mani ieinteresēt un pasniegt stundu atspoguļojums, jo gandrīz viss ko es zināju bija skolotājas pasniegtā klasē atspoguļojums. Es skolas laikā vispār ciest nevarēju mājasdarbus, it īpaši ņemot vērā, ka mājās nonācu ap četriem un celties nācās pirms septiņiem. It īpaši ziemā. Un joprojām nekas nav mainījies, izņemot darba grafiku :D.

Vispirms par angļu valodu. Man liekas ka tas skolotājai bij skaidri redzams, bet es nekad netiku īpaši mācījies un tas protams bija skaidri redzams arī atzīmēs, kas lēkāja ap 7, te augšā, te lejā. Tā kā mājās nemācījos, tad nu parasti vārdiņi palika neizrakstīti, teksts neatkārtots, lasīšanas uzdevums neizpildīts un nākošās dienas kontroldarbs ignorēts. Principā mājasdarbi tika pildīti starpbrīdī pirms stundas, bieži vien klases priekšā, jo kabinets tika slēgts, lasīšanas uzdevums lasīts uz vietas, jau pēc zvana un temats, par kuru jāsagatavo runājamais, atbildēts uz vietas, bez sagatavošanās (lasīšana no lapas mani arī tagad iedzen nelielā histērijā :D, es neprotu iegaumēt tekstus no galvas). Kamēr citi gatavo špikerus vai cītīgi atkārto, es parasti darīju ko bezmērķīgu. Principā skolotāja darīja kaut ko pareizi stundu laikā, jo kaut kā jau es angļu valodu vilku uz priekšu. Slikti bij tikai tad, ja es ilgāku laiku nebiju uz stundām. Un neskatoties uz to, šobrīd savā sadzīvē es angļu valodu lietoju biežāk kā latviešu 😀 Varbūt pat 75% no visa laika, kad esmu nomodā ( arī domājot ). Un joprojām ja man kāds paprasīs par Past continuous tense, man nav ne jausmas, kas tas par zvēru.

Skatoties uz šo visu, šķiet es apguvu angļu valodu, tāpat kā es apgūstu lietas tagad.

Ar krievu valodu bija vēl trakāk. Precīzāk, es nezinu, kā es iemācījos krievu valodu. Jā protams sākās viss ar alfabēta apguvi skolā, kaut kur pa vidu locīšana un tad jau Puškins. Es kaut kā asociēju to ar brīdi, kad kādu dienu man nopirka grāmatu krievu valodā par lidmašīnu attīstības vēsturi un es sāku to lasīt. Es neatceros cik labi es sapratu, bet sapratu. Tā ir pirmā reize, kad es tiešām izmantoju krievu valodu. Krievu valodas “vides” man ar nekādas nebija, tā ka tā ir zināma mistērija. Nu vismaz es neatceros. Ko es atceros ir krievu valodas skolotāja. Grūti to tā noformulēt, bet par to cik patiesi viņa pasniedza krievu valodu un it īpaši krievu literatūru, ar cik ļoti patiesu aizrautību un emocionalitāti, ja skolotājiem pasniedz zelta medaļas, viņa to ir pelnījusi. Vislabākie novēlējumi.

Un tagad nedaudz sāls. Pēc pēdējā laika novērojumiem to ko es apguvu skolā 4-5 mācību stundās nedēļā 8-9 gadu laikā principā varētu apgūt 1 gada laikā pa stundai dienā, vai sakot savādāk pa 1 mācību stundai nedēļā. Visai interesanti. Salīdzinot Latvijas skolu sistēmu, ar citu valstu skolu sistēmām, ar angļu valodu gan nav nemaz tik slikti.

Saistībā ar valodām, skolā bija iespēja apmeklēt arī vācu valodas pulciņu. Skatoties ar šā brīža acīm, iespējams būtu bijis vērtīgi to apmeklēt, bet zinot tā laika mani un zemo produktivitāti, ar kuru tā droši vien tika pasniegta, tas tomēr būtu visticamāk bijis veltīgi izšķiests laiks.

About janiksxxl

An INTP, uncompromised one. Lazy programmer, strange writer, terrible artist and really strange person protecting its place in the world. Wanna be author of in development social interaction simulator G.A.K.U.E.N.:.Eden's last garden
Šis ieraksts tika publicēts FaI izstrāde. Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

Komentēt

