Viena klikšķa pieslēgšanās nedienas


Mūsdienās gandrīz vai katrs, kas vairāk vai mazāk paklaiņo pa interneta ārēm, ir kādreiz saskāries ar to ka  vietnē iespējams  pieslēgties ar kāda portāla (draugiem.lv, facebook.com, mysspace.com)  vai pakalpojumu sniedzēja (google.com, mail.ru, Windows live ID)  kontu, neveicot atkārtotu reģistrācijas procedūru. Visai noderīgs un laiku ietaupošs uzlabojums katrai sevi cienošai vietnei.

Te nāk pirmā interesantā lieta – tādu sevi cienošu vietņu ir daži desmiti. Te gan es nerunāju par lapelēm, kuras fiziski nemaz nespēj pašas piereģistrēt lietotāju bez kāda augstāka spēka palīdzības.

Varētu padomāt ka ir pagājis pietiekami ilgs laiks kopš sāka parādīties šādi pieslēgšanās rīki, lai lapu īpašnieki un arī veidotāji jau apjaustu ka tie ir nepieciešamība, nevis iespēja, bet nē. Un kāds tam iemesls? Personīgi es tādus attaisnojamus īsti nevaru atrast.

  1. Veidotājs ir haltūrists, kurš nespēj vai negrib darīt vairāk kā nomainīt pāris rindiņas jau gatavā kodā un pārdot savu pāris stundu garadarbu par simtiņu. (No tādiem vaig bēgt kā no uguns. Atrast viņus viegli, vienkārši kad aprunāsi darījumu piemini ka vajag visu no nulles un CMS izmantot nevar jo kkas… Tie par kuriem runājam tūlīt sāks runāt par to cik tas sanāks dārgi, mēģinās pierunāt uz CMS izmantošanu vai vispār atteiksies. Piezīme: CMS izmantošana ir vēlama. Šis bija tikai piemērs kā noteikt haltūristu.) Un ja šāds haltūrists strādā kādā firmā tad nu te vadībai jāpiedomā.
  2. Vietne, kur reģistrējas nevar iztikt bez personīgās informācijas iegūšanas. Piemēram epastiņa. Kāpēc tā? Vienīgais iemesls, kāpēc bez ierunām prasītu e-pastu ir lai sūtītu mēstules un nodotu to mārketinga kompānijām (kaut kur lasīju ka 1000 epasti maksā 10-15$, nu tas tur aiz okeāna) Var jau aizbildināties ar jaunumiem un paroles atgādināšanu, bet vienmēr var epastu paprasīt vēlāk, un ja man būs vēlme ar viņu dalīties, es to arī izdarīšu. Un protams par esamības pārbaudi vispār nevar būt ne runas.
  3. Pievienošanas laikietilpība un sarežģītība. Te gan var vilkt paralēles ar pirmo jau minēto.  Reāli, ja nekad dzīvē neesi viņus redzējis, pietiek ar dienu, pusi, vai pat drīzāk pāris stundām, lai ieviestu katru. Ja ir redzēti – tad vispār ātri un viegli.  It sevišķi ņemot vērā ka paši rīku izstrādātāji piedāvā demo, no kā paskatīties realizāciju.

Un pat tie, kas ir ieviesuši kādu no šiem rīkiem parasti smagi grēko. Nezinu. It kā vienmēr esmu bijis ne visai normāls, varbūt tāpēc man rodas dīvainas problēmas citu domāšanas izpratnē vai arī citi necenšas domāt un darbojas “ātrāk pelnīt naudu” likums, bet situācija ir šāda:

Eksistē vairāki pieslēgšanās rīki. Es izvēlos vienu un veicu reģistrāciju. Bet es esmu gan draugos gan sejasgrāmatā (facebook). Fakts ir tāds ka es nemaz nevaru pieslēgt vēl arī otru pieslēgšanās iespēju. Vienkārši reģistrējoties, tas jau būs pavisam cits konts, bet iekš konta nav paredzēts pieslēgt citas iespējas.

Cerams, ka tā nav visos gadījumos, bet lielā daļā gan. Vai es esmu vienīgais, kas šeit saskata pamatīgu problēmu? Ko it sevišķi labi var izjust, piemēram, ja gribi ļaut sekot citiem savām aktivitātēm vairākos veidos pietam ņemot vērā ka no mārketinga puses tas pat būtu izdevīgi. Vai tad tiešām nespējam par ko tādu iedomāties?

Nezinu, šis viss likās tīri problemātiski un tāpēc iekš FaI viss plānojas būt kārtīgi un bez haltūrēšanas šajā jomā.

Te gan jāpiemin tas, ka no otras puses arī vismaz portālu izstrādātāji ir nohaltūrējuši uz drošību un informācijas nepieejamību, par to kādas lietas darās tur, aiz pārlūkprogrammas loga pastāstīšu kādā no nākošajiem rakstiem – kopš strādāju ar šīm lietām, kuram katram vairs accept nespiežu.

Tas ir mans viedoklis. Iespējams vēlāk papildināšu. Komentāri? Idejas? Varbūt esmu ko aizmirsis?

Stāstnieks”  savu darbu beidz. 🙂 Jauku visiem dienu.

About janiksxxl

An INTP, uncompromised one. Lazy programmer, strange writer, terrible artist and really strange person protecting its place in the world. Wanna be author of in development social interaction simulator G.A.K.U.E.N.:.Eden's last garden
Šis ieraksts tika publicēts spam. Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

Komentēt

